PSIHOLOGIJA BOJA
PSIHOLOGIJA BOJA
Ono kad dođeš na posao, a dočeka te vatromet boja I mirisa. Tako je to kad radiš u Teleflori, ali onda shvatiš da je veliki broj ljudi danas došlo na posao I gledalo da nekako pregura tih 8 sati, bez energije, motivacije, sa nivoom stresa koji se bliži crvenoj zoni.
Nije da kod nas nema stresa, daleko od toga, uvek je nešto hitno, cveće koje je naručeno od dobavljača nije stiglo ili kasni, kolege iz inostranstva ne odgovaraju na poruke… ali priroda radi za nas I pomaže nam da se izborimo sa svakodnevnim izazovima. Nama su uvek na dohvat ruke cveće, zelenilo, mirisi…
Zato volimo kada neku od firmi sa kojima radimo opremimo biljkama, jer znamo da one mogu učiniti čuda, ili neko reši da obraduje dragu osobu na radnom mestu. Zamislite kancelariju punu zelenila na kojem se odmaraju oči umorne od ekrana, šarenilo cvetnih vrsta strateški raspoređeno da bi radni prostor bio dinamičan I zračio pozitivnošću I efikasnošću I naravno, zaposlene koji živaju u tome, a I klijenti se opuštaju I osećaju sigurno.
Odavno je poznato da boje imaju moć da utiču na naša osećanja pa je da bi se razumeo njihov uticaj, razvijena psihologija boja koja se bavi proučavanjem I primenom boja na ljudsko ponašanje I emocije. Umetnost psihologije boja je široko I kreativno polje gde se kombinujući nauku, estetiku I psihologiju postižu sjajni rezultati. Većina nas određene boje povezuje sa emocijama. Na primer, plavu ćemo uglavnom povezati sa osećanjem smirenosti I spokoja, a crvena boja će biti asocijacija na strast I uzbuđenje, ali dok će njena primena u marketingškoj kampanji privlačiti pažnju, preterana upotreba u enterijeru će izazvati kontra efekat. Setimo se kako lanci brze hrane često koriste crvenu I žutu da bi podstakli naš apetit. Iako postoje opšti trendovi u psihologiji boja, individualni odgovori na boje mogu uveliko varirati, pa su eksperimentisanje I lični faktor vrlo važni za efikasno korišćenje psihologije boja.
Najčešće koristimo zelenu boju jer ona simbolizuje harmoniju I spokoj, prirodu I smanjuje stres I poboljšava fokus.
Za plavu smo već rekli da je smirujuća, pa iako ova boja nije baš česta među biljkama ima terapeutsko spa dejstvo u radnom okruženju, vaza puna plavih hortenzija, irisa ili delfinijuma će biti idealna za ovu svrhu.
Žutu mnogi povezuju sa ljubomorom, ali ona je u stvari boja sunca I optimizma, pa zašto to ne iskoristiti. Ko bi odoleo toj zaraznoj energiji koju donosi vaza puna žutih ruža na radnom stolu pogotovo ako podstiče kreativnost I podiže raspoloženje?
Ljubičasti tonovi su omiljeni u Teleflori, zato što je to boja kreativnosti, a kombinovana sa zelenom podiže radno raspoloženje I pozitivnost, inovativnost I maštu. Ni sa jednim od naših brojnih aranžmana u tim tonovima ne možete pogrešiti ako želite da nekome ulepšate radni dan.
Belo cveće je posebno I svojom lepotom će u svaku priču uneti mir, a u kancelarijskom prostoru će doprineti da se ostale boje I raspoloženja slože. Uzmimo za primer biljka Spatifilum koja pored svojih prelepih zelenih listova I belih cvetova ima još čarobnu moć da smanji negativni uticaj zračenja ekrana na Vas.
Narandžasta boja cveća donosi energiju, entuzijazam I često je preporučujemo kada je isporuka aranžmana na radno mesto u pitanju. Cvetni aranžman u prelivajućim tonovima nežne kajsije I vatrene narandžaste će uneti atmosferu topline ne samo na radno mesto, već u bilo koji prostor da dospe.Malo crvene boje na radnom mestu neće biti na odmet.
Malo crvene boje na radnom mestu neće biti na odmet, ali mora da biti umerena. Biljka anturium će svojim crvenim cvetom umeti da unese energiju I strast u k ancelarijski prostor, taman oniliko koliko treba.
Radni prostor u kojem ima dosta biljaka, pored estetskog ima I taj praktičan značaj, jer se nivo stresa smanjuje, poboljšava fokus I raspoloženje, pa zaposleni neće svaki čas gledati na sat, već će se ta suptilna igra boja I emocija odražavati pozitivno na kreativnost I produktivnost.
Svakako, psihologija boja pruža osnovu za primenu boja, ali svakako, ključni momenat su ipak individualne želje kad je kreiranje kancelarijskog okruženja u pitanju, jer se odgovori na boje ipak razlikuju, tako da je važno razmotriti šta je najbolje za nekoga.